Divadelní hry v Praze – recenze

Jméno práce: Divadelní hry v Praze

Slohový útvar: Recenze

Přidal(a): wojca

Chcete vidět zlatou Prahu aneb recenze na divadla

V rámci školní exkurze do Prahy jsme viděli spoustu zajímavých věcí. Od nejznámějších památek a míst Prahy, náměstí, náměstíček, uliček úzkých i širokých, lidí chudých i bohatých, turistů a spoustu dalších věcí. Počasí jsme si lepší přát nemohli a na program si také rozhodně nemůžeme stěžovat, vypíchnul bych letiště Václava Havla a hlavně – divadla.

Hodnotit budu dvě divadelní hry, obě dvě jsou komedie, „Začínáme Končit“ hráno v divadle Kalich a „Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách“ v divadle v Dlouhé. Obě dvě divadla se mi líbila, Divadlo v Dlouhé mi přišlo menší a útulnější, Kalich zase trochu víc „nóbl“.

WS ve 120 minutách se snaží natlačit, jak už název vypovídá, životní dílo WS do jednoho jediného představení. Hra je vtipná už od začátku, má neskutečný „nájezd“, člověk doslova umírá smíchy. Herecká „trojka“ se navzájem pěkně doplňovala, velmi se mi líbila i jejich komunikace s publikem. Taková atmosféra však nemohla vydržet napořád. Ke konci už se to zbytečně natahovalo a nebavil jsem se tak, jako na začátku. Nicméně hru hodnotím velice kladně, pro lidi prahnoucí po Shakespearovi a hře s vysokou uměleckou hodnotou to vhodné divadlo není, nicméně pro lidi, co se chtějí dobře pobavit a nevadí jim netradiční zpracování Shakespeara, vřele doporučuji.

Hra Začínáme končit je rovněž komedie, jak už jsem uvedl. Divadlo pojali seriózněji než předchozí, nicméně vtipné bylo taky. Místy úsměvné situace z běžného života, místy solidní humor. U tohoto divadla jsem se bavil ještě více než u WS. Hra nebyla tak vtipná, nevyprskával jsem každých 5 minut smíchy, ale děj měl spád a ubíhal svižně. Hra byla i trochu k zamyšlení, nad tím co máme a nevážíme si toho, a když to něco ztratíme, jak rychle nám to potom chybí.

Obě dvě divadla hodnotím velice kladně, zrušily můj „předsudek“ že v divadle se nemůže člověk bavit tak, jako v kině a celkově změnili můj názor na divadla v pozitivním slova smyslu.

Hodnocení: 1 = výborně