Strhující film pološíleného klauna – recenze

sloh

Jméno práce: Strhující film pološíleného klauna

Přidal(a): T.

Strhující film pološíleného klauna

Na podzim tohoto roku se do našich kin dostal film Joker. Přestože může vypadat jako obyčejný snímek věnovaný záporákovi z DC Comics, opak je pravdou. Začátek vtáhne diváka do děje, který mu až do konce nedovolí spustit oči z plátna. Režisér Todd Phillips divákům předkládá tvrdou realitu města Gotham City a především si hraje s ponurou atmosférou, ze které běhá mráz po zádech.

Příběh se odehrává v roce 1981 v již zmíněném městě, které se utápí v kriminalitě a prudce rostoucí nezaměstnanosti. Ústřední postavou je Arthur Fleck (Joaquin Phoenix), který žije se svou nemocnou matkou a snaží se uživit jako nepříliš úspěšný klaun. Život mu dost znepříjemňuje jeho neurologická porucha, která způsobuje nekontrolovatelné výbuchy smíchu, kvůli kterým se ho ostatní bojí.

V průběhu filmu balancuje na hraně šílenství a divák si nemůže být nikdy jistý, co je skutečné a co se odehrává jen v Arthurově hlavě. Napínavou a depresivní náladu umocňuje chování a vývoj jednotlivých lidí i celé společnosti v Gotham City. Obdivuji výkony všech herců, protože pravdivě vystihli charakter každé postavy a díky tomu patří Joker ke špičkám psychologických thrillerů. Co ale pokládám za nejvíce povedené, je rozhodně strhující hudba od islandské skladatelky Hildur Guðnadóttir, která dokonale doplňuje všechny scény a dokáže s publikem dělat divy. Bez ní by se diváci nedokázali vžít do tak temného a osamělého světa pološíleného klauna.

Jokerovi by se dalo vytknout snad jen pár drobností. Někdo může říct, že chvílemi je děj pomalý a bez akce, ale podle mého názoru všechny scény mají svůj význam v dokreslení atmosféry. I tak jsem si jistý, že ohromí všechny filmové nadšence a zvlášť fanoušky thrillerů zahrávajících si s lidským myšlením. Vynikající výkony herců a prvotřídní hudba zajistí, že se k Jokerovi budete chtít i nadále vracet.

Hodnocení: 1 = výborně