Téma: Jak napsat reklamaci?
Zařazení: Slohové práce
Přidal(a): Nikola Strnadová
Zakoupili jste si nějaké zboží a poškodilo se vám? Určitě se vám to někdy stalo. Ať už, že jste si koupili nebo objednali nějaké zboží a to vám už nějak vadné přišlo nebo se časem opotřebovalo. Reklamace je zákonem daná a každá věc má svoji reklamační lhůtu. Reklamovat můžete buď starý kus za nový, nebo požádáte o vrácení peněz. Záruka se nevztahuje na krátkodobé produkty, jako jsou např. potraviny nebo na věc, kterou dostanete zdarma. Za záruku samozřejmě nic neplatíte. Pouze pokud si záruku chcete třeba prodloužit.
K reklamování zboží dochází, když si zakoupíte nějakou věc a časem používání ztrácí svou funkčnost nebo dochází k jiným různým vadám. Vrácení zboží vždy není nějak lehkou záležitostí. Při koupi zboží v obchodě se s ní moc nesetkáváme z důvodu, že si tam danou věc můžeme vyzkoušet nebo si i prohlédnout materiál, ze kterého je dané zboží vyrobeno.
Pokud jste si zakoupili zboží u obchodníka, který má více než jednu prodejnu, nemusíte zboží jít reklamovat do obchodu, kde jste ho koupili. Není potřeba ani originální obal a občas se obejdete i bez účtenky. K tomu ale budete potřebovat nějaký důkaz, že ke koupi daného zboží opravdu došlo. K reklamaci bez účtenky budete potřebovat buď výpis z bankovního účtu, důkaz o uhrazení vaší objednávky nebo svědka.
Pokud podáte žádost o reklamaci, tak o výsledku, zda byla žádost o reklamaci přijata nebo zamítnuta, se ve většině případů dozvíte okamžitě. Jestliže nedostanete odpověď okamžitě, pak je jejich povinností sdělit vám to do nejpozději tří pracovních dnů. Ze zákona musí reklamace proběhnout do 30 dnů od jejího požádání, pokud se s prodejcem nedomluvíte jinak.
Právo na vrácení peněz máte pouze, když je zboží nepoškozené nebo třeba nelze vyměnit za jiný kus např. z důvodu ukončení výroby daného zboží. Reklamace zboží zakoupeného přes internet je lehčí, než se zdá. Pokud jste si objednali nějaké to zboží z internetu a konečně vám přišlo domů, tak hurá ho rozbalit.
Přišly vám např. nové boty a velikostně vám nesedí? To vůbec nevadí, protože můžete zboží vrátit do 14 dnů bez udání důvodu. Na vrácení musíte splňovat jednoduché podmínky. První z nich je, že pokud zboží budete vracet, tak nesmí být poškozené, zaslání zboží zpět hradíte vy a zboží musí být zabaleno v původním obale i se vším, co jste k zboží dostali.
Reklamaci můžete napsat buď ručně, nebo podle námi napsaného vzoru. Pokud se rozhodnete pro druhou variantu, budete mít žádost dobře ucelenou a vyřízení tak bude snadnější.