Jak napsat stížnost?

Proč nejde kopírovat? 💾 Stáhnout materiálVIP členstvíNahlásit chybu/nízkou kvalitu

literatura

 

Téma: Jak napsat stížnost?

Zařazení: Slohové práce

Přidal(a): Nikola Strnadová

 

Jak napsat stížnost

Pokud budete psát stížnost ať už na souseda nebo kohokoliv jiného, tak je potřeba být konkrétní a přitom slušný. Pokud takovou stížnost napíšete dobře, tak vám může přinést nějaké odškodné v nepříjemné situaci.

Stížnost je typ formálního dopisu, který vyjadřuje nespokojenost s nastalou situací nebo s nějakými službami. I přes neustálé naschvály nebo nespokojenost, s kterou vzniklá situace souvisí, můžete svou stížnost napsat tak dobře, že můžete udělat dobrý dojem a pomoci tak kladnému vyřízení celé situace.

Stížnost musí obsahovat adresu jak odesílatele, tak příjemce, datum, vlastní text, oslovení a na závěr pozdrav a podpis. Ve stížnosti vždy oslovujte příjemce úředním oslovením, závěrečným pozdravem. Žádné urážení příjemce, a to platí i pro samotný text stížnosti. Nejen slušné vyjadřování by mělo být u stížnosti samozřejmostí. Chybět nesmí ani objektivita. Musíte tedy do stížnosti napsat všechno tak, jak to ve skutečnosti bylo a je. Pokud si budete byť jen trochu vymýšlet, nebude vám stížnost k ničemu.

Příjemce stížnosti byste měli dát najevo, že očekáváte jeho reakci. Pokud stížnost posíláte nějaké společnosti, která není spolehlivostí nějak známá, pak je lepší stížnost poslat doporučeně. Díky právě poštovnímu doručení máte důkaz, že si příjemce stížnost vyzvedl.